Kruna

Kruna 2006

Kada je riječ o onom najvažnijem, o dodjeli nagrada, ugostitelji i hotelijeri su bili zadovoljni, jer je širi sastavljen od uglednih stručnjaka odlučio da u različitim kategorijama dodijeli “Zlatne Ugostiteljske krune” svima onima koji su svojom kvalitetom i izvrsnošću u pružanju usluga zaslužili ponijeti epitet najboljih u Bosni i Hercegovini. Nagrađeni su hoteli, restorani, ugostiteljski objekti iz oba bh. entiteta i, što je izuzetno značajno, iz doslovno svih dijelova BiH Svečanom ceremonijom dodjele nagrada, održanoj 20. decembra 2006. godine u sarajevskom hotelu “Radon Plaza”, okončana je velika akcija Udruženja/Udruge hotelijera i restoratera (UHR BiH) izbora najboljih ugostiteljskih objekata u Bosni i Hercegovini za 2006. godinu. Najbolji bosanskohercegovački ugostitelji su za uspješan rad u prošloj godini nagrađeni prestižnom nagradom “Ugostiteljska kruna”, a manifestacija koja je organizirana u glavnom bosanskohercegovačkom gradu, i koja bi trebala postati tradicionalna, bila je i vrhunac aktivnosti što ih je tokom cijele godine provodilo Udruženje hotelijera i restoratera Bosne i Hercegovine. U organiziranju ovog značajnog događaja Udruženju su kao partneri pomogli Vanjskotrgovinska komora Bosne i Hercegovine, Turistička zajednica Kantona Sarajevo i Federalno ministarstvo okoliša i turizma.

Nagrade najboljim

Medijski pokrovitelj ovogodišnje “Krune” bila je Radiotelevizija Federacije BiH, čije su kamere zabilježile cijeli tok događaja, a prilozi o manifestaciji emitirani su o okviru specijalne, te u nizu drugih emisija najgledanije tv kuće u našoj zemlji. Interes drugih medija također je bio značajan, pa su tekstovi o ovogodišnjoj “Kruni” i dobitnicima nagrada objavljeni u gotovo svim najznačajnijim pisanim, elektronskim i internet medijima u našoj zemlji. Kada je riječ o onom najvažnijem, o dodjeli nagrada, ugostitelji i hotelijeri su bili zadovoljni, jer je žiri sastavljen od uglednih stručnjaka odlučio da u različitim kategorijama dodijeli “Zlatne Ugostiteljske krune” svima onima koji su svojom kvalitetom i izvrsnošću u pružanju usluga zaslužili ponijeti epitet najboljih u Bosni i Hercegovini. NagrPozitivne ocjeneđeni su hoteli, restorani, ugostiteljski objekti iz oba bh. entiteta i, što je izuzetno značajno, iz doslovno svih dijelova BiH. Izbor je, po općoj ocjeni, bio neovisan i realan, zasnovan na stručnim procjenama i ocjenama najuglednijih turističkih djelatnika. Uostalom, cilj cijele akcije, koja traje 365 dana u godini, je i bio nagraditi najbolje u oblasti pružanja različitih vrsta usluga, ali i poticanjem takmičarskog duha utjecati na podizanje općeg nivoa turističko-ugostiteljske ponude u Bosni i Hercegovini. Ovakva vizija je dobila široku podršku u zemlji i šire.

Dobro raspoloženje

Manifestaciju je uveličalo i prisustvo gostiju iz Makedonije, Crne Gore i Srbije – ugostiteljskih i turističkih radnika, te članova Balkanske asocijacije hotelskih udruženja (BAHA). Za dobro raspoloženje pobrinuli su se popularni voditelji Tarik Helić i Tinka Milinović, koja je uvažene goste počastila interpretacijom pjesme sa svog novog albuma. Unapređenje ugostiteljstva u našoj zemlji svakako se mora oslanjati na bogatu kulturnu tradiciju. Dio tog neiskorištenog blaga je i Kulturno-umjetničko društvo “Biseri Bjelašnice”, čiji članovi su svojim nastupima uljepšali večer posvećenu uspješnim hotelijerima i restoraterima. Na manifestaciji je napravljen i izuzetak. Dodijeljena je nagrada pojedincu – Mati Tomčiću, i to za poseban doprinos razvoju ugostiteljstva, a vrhunski kuhari su na svoj način doprinijeli dodjeli prestižnih ugostiteljskih priznanja. Naime, priredili su svojevrsni kuharski performans, pripremajući flambirani desert, tatar od lososa, što je hladno predjelo koje se najčešće priprema pred gostom, te specijalitete iz zemlje izlazećeg sunca – sushi i koktele… – Htjeli smo pokazati ugostiteljima iz svih naših krajeva kako je ugostiteljstvo kreativna disciplina, koja se mjeri i graniči sa umjetnošću, kazao je Hamid Kurjaković, idejni kreator kuharskih performansa. Organizatori “Ugostiteljske krune” najavili su razvoj ove manifestacije i pripremili prigodan koktel, na kojem su nagrađeni hotelijeri i ugostitelji nastavili ugodno druženje. – Svima nama koji smo se ovdje okupili je jako drago, budući da nas jedna ovakva manifestacija može skupiti na jednom mjestu. Bilo je vrijeme, nakon svih ovih godina, da se ovakva manifestacija pokrene, te da krenu i dani hotelijerstva i ugostiteljstva u Bosni i Hercegovini, kazao je Davor Krešić iz aparthotela “Villa Nova” – Neum

Pozitivne ocjene

Pozitivne su bile i izjave ostalih gostiju i nagrađenih, koji nisu krili oduševljenjem dizajnom samih nagrada – plaketa, – Slažem se da ovakvih manifestacija treba biti i više. Također, mislim da trebaju postati tradicionalne. Živim za dan kada će ovo Udruženje napraviti zvaničnu kategorizaciju hotela, restorana, slastičarnica i, uz dužno poštovanje, naših tradicionalnih buregdžinica i čevabdžinica”, kazao je Ferid Dervišević-Feđa iz restorana “Dubrovnik” – Zenica, koji je ponio laskavo priznanje u kategoriji ribljih restorana. Radenka Srndović, direktorica Nacionalnoga parka “Sutjeska” Tjentište, koji je proglašen najboljim nacionalnim parkom u BiH, rekla je: – U svakom slučaju ovakvih manifestacija i druženja nam treba, jer je činjenica da je naše tržište, bosanskohercegovačko, veoma malo i usko. Moramo raširiti našu ponudu. O značaju akcije biranim riječima govorio je Boris Stanišić (etno-selo “Stanišići” Bijeljina: – Moju ideju o organizovanju etno-sela u Bijeljini nije podržala nijedna institucija. Zahvaljujući ovakvim projektima, dakle projektima poput Ugostiteljske krune, budi se nada da će, ipak, neke stvari ići nabolje. Slično misli i Marko Knežević (Hotel EURO Odžak): – Mislim da je organiziranje manifestacije Ugostiteljska kruna pravi potez Udruge hotelijera i restoratera BiH i, što se mene tiče, izuzetno ga pozitivno ocjenjujem. Turistička zajednica Posavske županije je među nagrađenim. Nama ova nagrada znači mnogo. To je potvrda svega onoga što smo uradili u ove dvije godine. Slično misli i Anđelka Mandić (Hotel “Dinara” Livno): – U cilju što uspješnijeg turističkog poslovanja potrebno je i dalje razvijati razne akcije natjecateljskog karaktera, što će pozitivno utjecati na bolje poslovanje. Jednu od takvih akcija pokrenula je Udruga hotelijera i restoratera pod nazivom “Ugostiteljska kruna 2006”. Dodijeljene su nagrade najboljim u oblasti turizma i ugostiteljstva, što treba pozdraviti i podržati. Senahid Fetahagić, direktor Hotela “Holiday inn” Sarajevo, nije skrivao ambicije kad je riječ o sljedećoj dodjeli “Krune”: – Naredne godine organizatori “Ugostiteljske krune” će morati uvesti novu kategoriju “Ugostiteljske krune”: hoteli preko stotinu hiljada kvadratnih metara. Mi smo dobili građevinsku dozvolu i u martu 2007. godine počinjemo izgradnju najvećeg kongresnog centra u ovom dijelu Evrope. Dragan Jokić, direktor Hotela “Termag” Jahorina, naglasio je da je “Ugostiteljska Kruna” prestižna nagrada “koja nosi izvjesnu težinu s obzirom na to da je dodjeljuju kolege ugostitelji, te da predstavlja i obavezu kada je riječ o tome da treba nastaviti unapređivati turizam i ugostiteljstvo u Bosni i Hercegovini”.

Promocija bh. vrijednosti

Posebna dimenzija ocjene kvalitete “Ugostiteljske Krune” je i u tome što je zamišljena kao prilika za promociju prirodnih ljepota Bosne i Hercegovine, ali i da se na poseban način nagrade oni koji u našu zemlju dovode goste, te svi oni koji rade na promoviranju i trajnoj zaštiti domaćih vrijednosti. Tako je u kategoriji regija koje su sačuvale tradicionalne običaje “Ugostiteljska kruna” pripala Turističkoj zajednici Posavske županije – Odžak, a u kategoriji ugostiteljskih objekata koji su sačuvali historijsko nasljeđe nagrađen je restoran “Villa Rustica” – Čapljina Jasmin Imamović, gradonačelnik Tuzle, došao je u Sarajevo primiti nagradu koju je zaslužilo Sojeničko naselje na Panonskom jezeru, u kategoriji posebnog njegovanja odnosa prema tradicionalnim kulturno-historijskim vrijednostima u BiH. – Udruženje je dodjelom “Ugostiteljske krune” učinilo veliku čast građanima Tuzle. Mi smo zajedno uletjeli u novu eru – eru globalizacije i sada ne znamo šta ćemo. Treba gledati šta rade najbogatije zemlje i njihovi najbogatiji gradovi. I oni se bave novim tehnologijama, otvaraju biznis-inovacione centre i ulažu u turizam. I mi bismo trebali više ulagati u turizam. Hvala Udruženju hotelijera i restoratera što je prepoznalo naše nastojanje da njegujemo prirodno i kulturno-historijsko nasljeđe. Nastavit ćemo raditi na tomu, a namjera nam je pokazati šta to ima Tuzla a nema niko drugi. Samim tim će i Bosna i Hercegovina imati nešto što nema niko u Evropi. Mi ćemo nastaviti njegovati prirodno i kulturno-historijsko nasljeđe. Napravit ćemo još jedno slano jezero i slane vodopade u 2007. godini, te geološki muzej, gdje će ljudi moći vidjeti školjke stare više od deset miliona godina. Sva mora svijeta su iznad dna, samo je more u Tuzli ispod dna. I mi ćemo ga nastaviti izvlačiti na površinu, kazao je Imamović Tim Clancy, iz agencije Green Visions, izuzetno je ponosan zbog dobivene “Krune”: – Zaista mi je čast što je agencija Green Visions dobila ovo priznanje. Teško je kao stranac biti prihvaćen. Dajem svoje srce za Bosnu i napredak turizma. Ali, bez saradnje i partnerstva nema ništa od turizma. Moramo raditi zajedno. Priznanja su naravno otišla i onima koji su zaslužni za primjenu ekoloških standarda, te za razvoj zimskoga turizma u BiH. Miralem Ramić, načelnik općine Trnovo, kazao je: – Bjelašnica i Trnovo su veoma značajne turističke destinacije. Govoriti o razvoju turizma u Bosni i Hercegovini, a ne govoriti o Bjelašnici i Igmanu, bilo bi neumjesno. Udruženju hotelijera i restoratera BiH čestitam na inicijativi i organiziranju ove manifestacije. – Izuzetno mi je prijatno i drago što je žiri Bjelašnici dodijelio “Krunu” kao najboljem skijalištu i pored niza negativnih okolnosti. Firma koja je nasljednik 14. Zimskih olimpijskih igara uspjela je podići ski-centar primjeren olimpijskom duhu. Dobivena “Ugostiteljska kruna” obavezuje nas da nivo ski-centra stalno podižemo i da Bjelašnicu izgradimo i uredimo tako da doista bude olimpijska planina, rekao je Selim Hrvat, direktor Ski-centra “Igman i Bjelašnica” Nepravedno bi, naravno, bilo izostaviti još jednog dobitnika zlatne “Ugostiteljske Krune” – Hotel “Bistricu”, koji je nagrađen u kategoriji doprinosa razvoju zimskog turizma na olimpijskoj ljepotici Jahorini.

Težak posao za žiri

– Mislim da je ovo početak, ali početak koji je itekako potreban Bosni i Hercegovini. Znači, da se svi okupe za jednim stolom i da razgovaraju na državnom nivou, a ne da se razvija turizam pojedinog entiteta. Njemačko društvo za tehničku saradnju već tri godine djeluje savjetodavno u sektoru turizma u Bosni i Hercegovini. U prošloj godini realizirali smo nekoliko aktivnosti. Jedna od njih je seminar za nove poduzetnike u sektoru turizma, kazao je Christian Kaufhold, ekspert za turizam Njemačkog društva za tehničku saradnju (GTZ), koji je prisustvovao ceremoniji dodjele nagrada “Ugostiteljska Kruna 2006”. GTZ je podržao ovu manifestaciju, posebno nagradu koja se odnosila na kategoriju najboljih start up projekata u 2006. godini. Ta nagrada pripala je Auto kampu Plivsko jezero – Jajce. Stručni ocjenjivački sud koji je odlučivao o tome kome će pripasti “Ugostiteljske Krune” nije imao nimalo lagan posao, bez obzira što je “oscarovski” koncept dodjele nagrada, odnosno podjela po kategorijama, omogućavao realan pristup. Tako, recimo, u kategoriji hotela, nagrade nisu otišle samo onima s četiri i pet zvjezdica, već su priznanjima počašćeni i izvanredni objekti kakvi su Hotel “Saraj” – Sarajevo (u kategoriji hotela s tri zvjezdice, kapaciteta preko 100 soba), Hotel “Hollywood” – Ilidža (u kategoriji hotela s tri zvjezdice, kapaciteta preko 50 soba), Hotel “City” – Prnjavor (u kategoriji hotela s dvije zvjezdice), Hotel “Zenit” – Neum (u kategoriji hotela na bh. obali mora). Naravno, nisu zaboravljeni ni objekti koji na izvrstan način svojim gostima nude posebne sadržaje, pa je tako, primjerice, u kategoriji hotela s najboljim sportsko – rekreativnim sadržajem, nagrađen Hotel “Đulić” – Široki Brijeg. Hotel “Terme” – Ilidža dobio je priznanje u kategoriji hotela u sklopu banjskog centra, Hotel “Dinara” – Livno u kategoriji hotela s ponudom lovnog turizma, a Hotel “Reumal” – Fojnica nagrađen je za svoj wellness program. Prelijepi Motel “Actros” – Nova Topola nije imao premca u svojoj kategoriji, slično kao i Auto kamp “Oaza” – Ilidža, te Srednja turističko-ugostiteljska škola u Mostaru, u kategoriji obrazovnih turističkih institucija… U kategoriji nacionalnih restorana nagrađen je restoran “Bonaca” – Visoko, a u kategoriji ćevabdžinica sarajevska ćevabdžinica “Hodžić”. Želja organizatora “Ugostiteljske Krune” je i poticati vinsku kulturu u BiH, pa je tako u kategoriji proizvodnje domaćih vina nagrada pripala Udruzi vinara za brand “Žilavka” – Čitluk, a priznanje u kategoriji restorana s najboljom vinskom kartom “Harizmi” – Banja Luka. Dodijeljena je i jedna internacionalna nagrada, pa je u kategoriji sajamskih manifestacija koje su doprinijele promociji bh. ugostiteljske ponude nagrađen Novosadski međunarodni sajam.

Prijem za nagrađene kod načelnika Ćenanovića

Načelnik Opštine Ilidža, Amer Ćenanović, priredio je prijem za dobitnike prestižnog priznanja “Zlatna ugostiteljska kruna 2006” koji djeluju na području Opštine. Odajući im priznanje za postignute rezultate, koji se, između ostalog, ogledaju i u ovim i sličnim nagradama, izrazio je i uvjerenje da će se, uz daljnji uporni i zajednički rad, nastaviti trend intenzivnog razvoja turističke i ugostiteljske djelatnosti na području Opštine. – Opština Ilidža, po univerzalnosti prirodnih resursa, kulturno-istorijskom nasljeđu, komunalnoj infrastrukturi, hotelskim i ugostiteljskim kapacitetima, sadržajima, kadrovima, a prije svega po valorizaciji vrijednosti turističke privrede, spada u red najturističkijih opština u Bosni i Hercegovini. Uspjesi pojedinaca i privrednih subjekata su plod opšte klime i nastojanja da se dosegnu najviši standardi u ovoj oblasti privređivanja – rekao je Amer Ćenanović?. “Zlatnom ugostiteljskom krunom 2006” nagrađeni su: “Hoteli Ilidža”, Termalna rivijera Ilidža, hoteli “Radon plaza”, “Hollywood” i “Brass”. Organizator ove izuzetno uspješne manifestacije je Udruženje hotelijera i restoratera Bosne i Hercegovine, čije je sjedište također na području Opštine Ilidža. Predsjednik Udruženja Amir Hadžić je tom prilikom izjavio: – Priprema i realizacija ove manifestacije je kruna zamašnih aktivnosti Udruženja, koje kao nezavisna strukovna asocijacija uživa ogromno povjerenje i istinsku podršku kako svojih članova, tako i šire društvene zajednice. Uspjesi i nagrade obavezuju na još veće napore, zalaganje i kreativni rad, što je jedina garancija vrhunske kvalitete i dobrih poslovnih rezultata. Da je odista tako najbolje svjedoči inicijativa pokrenuta sa ovog skupa. Ilidža – turistička opština je idejni projekat, kojemu je cilj pokazati univerzalnost turističkih potencijala ovog područja. Otvaranje turističko informativnog centra, novih hotelskih kapaciteta i ugostiteljskih objekata, Velikog ilidžanskog parka, retrospektivni koncert poznatog ilidžanskog festivala narodne muzike, konjičke utrke, roštiljijada na Vrelu Bosne, regionalni susret turističkih radnika i u sklopu susreta turistička berza, dijelovi su ove po svemu izuzetne inicijative. Cilj projekta je puna valorizacija neospornih turističkih resursa, a ujedno i stvaranje uslova za pokretanje i oživljavanje turističke berze u Sarajevu, koja je zahvaljujući slaboj organizaciji ili nedovoljnoj brizi potisnuta na marginu savremenih turističkih kretanja. Turistički resursi Bosne i Hercegovine, i na njima bazirani hotelski i ugostiteljski kapaciteti, svoju punu afirmaciju mogu doživjeti kroz intenzivnu marketinšku aktivnost u kojoj turističke berze i prateći sajmovi igraju glavnu ulogu. Opština Ilidža ima sve potrebne uslove, a subjekti i Udruženje hotelijera i restoratera BiH volju, potrebu i stručne kadrove da organizuju i realizuju turističku berzu. Sudeći po stečenim iskustvima i dosadašnjim rezultatima ne treba sumnjati u skoru realizaciju ove ideje. Stoga s velikom dozom sigurnosti treba reći dobro došli na sarajevsku turističku berzu.

Skywings podržao manifestaciju

Među brojnima koji su prepoznali viziju i podržali manifestaciju “Ugostiteljska Kruna” je i Skywings Int. “Pozdravljamo Vašu cijenjenu manifestaciju sa dodjelom dva avionska bileta na relaciji Sarajevo-Düsseldorf-Sarajevo. Avioni na toj relaciji poleću svake subote sa Međunarodnog Aerodroma Sarajevo. Uz žaljenje što zbog poslovnih obaveza neće biti našeg predstavnika na manifestaciji Ugostiteljska Kruna 2006, molimo da u naše ime dodijelite ove bilete najzaslužnijim”, stoji u poruci koju je uputio generalni direktor Skywings-a int. Džaferoski Ajan. Generalni sponzor Generalni sponzor manifestacije dodjele nagrada “Ugostiteljska Kruna 2006” bio je Ballantines – The Scotch, a naravno, ugledni gosti koji su prisustvovali ceremoniji dodjele nagrada bili su u prilici, posluženi od šarmantnih hostesa, kušati ovo u globalnim razmjerima popularno i cijenjeno piće. Uručenje nagrade “Actrosu” Predstavnici najvećeg broja nagrađenih uspjeli su doći na ceremoniju dodjele nagrada, usprkos relativno lošim vremenskim uvjetima i činjenici da su neki morali doći u Sarajevo iz udaljenih dijelova zemlje. Nažalost, usprkos velikoj želji, to nije pošlo za rukom i predstavnicima “Actrosa” iz Nove Topole, kojeg je žiri proglasio najboljim motelom u Bosni i Hercegovini. Međutim, nagrada je na kraju ipak otišla u prave ruke i svečani čin uručenja obavljen je 24. januara u prostorijama Turističke zajednice u Sarajevu. IZJAVE ORGANIZATORA, PARTNERA I GOSTIJU Katica Ćerkez, federalna ministrica okoliša i turizma: – Federalno ministarstvo okoliša i turizma se uključilo u organizaciju ove manifestacije. Tako smo u ovom poslu postali partneri Udruge hotelijera i restoratera BiH. Jedino zajedničkim snagama možemo doprinijeti da bude bolje svima koji se bave tom djelatnošću. Na ovaj način hotelijeri i ugostitelji mogu pokazali šta su uradili. Cijenim da su uložili značajan novac u hotele, restorane i djelatnike. Mislim da trebaju svima pokazati da i sami, svojom pameću i umijećem, mogu ponuditi našoj državi nove sadržaje, koje ćemo staviti u funkciju turizma. Nedavno smo organizirali seminar za kategorizaciju turističkih objekata. Obučili smo dovoljan broj ljudi, koji će sigurno doći u ugostiteljske objekte i hotele i uraditi kategorizaciju. Taj posao je potreban svim djelatnicima u oblasti turizma, jer žele da rade po europskim standardima. Ministarstvo će pak izraditi strategiju turizma i turističku signalizaciju, te raditi na obrazovanju kvalitetnih turističkih vodiča. Šemsudin Džeko, predsjednik Turističkog udruženja BiH-Izuzetno sam zadovoljan i sretan što je “Ugostiteljska kruna” pokrenuta. Nadam se da će biti organizirana i naredne godine i da će biti još uspješnija. Mile Miletić: direktor Turističke organizacije RS – Vi, hotelijeri i ugostitelji, ovoj državi donosite novac. Svi oni koji vas prate, na način koji vama odgovara, dobro su došli. A osnovni zadatak nas, dakle Turističke zajednice FBiH i Turističke organizacije RS, je da ono što vi napravite negdje i plasiramo. Bato Krivokapić, predsjednik Udruženja hotelijera i restoratera Srbije – Turistički radnici i turisti nas vide kao jednu turističku regiju, bez granica. Mislim da mi to već dobro prepoznajemo i da ćemo sve uraditi da ih dovedemo na ovaj prostor, da se slobodno kreću našim prostorom na dobrobit svih nas, naših država, preduzeća i nas lično. Amir Hadžić, predsjednik Udruženja/Udruge hotelijera i restoratera BiH – Nadam se i uvjeren sam da će Ugostiteljska kruna postati tradicionalna manifestacija. Ja ću biti sretan kada budemo u stanju proglasiti jednu ugostiteljsku krunu u kategoriji hotela, kada budemo imali jednog predsjednika države, kada jedan bude u ime mene i u ime nas odlučivao. U ovom trenutku realnost moramo uvažavati, no najvažnija je činjenica da su svi oni koji su dobili nagrade bez sumnje sam vrh ugostiteljske ponude u Bosni i Hercegovini i da su svojom kvalitetom primjer uspjeha.